Ryhmäliikunta 2krs, päivitetty 3.1.2018

Bootcamp
Bootcamp- tunnilla vahvistetaan koko kehoa, lihaskuntoa, hengitys- ja verenkiertoelimistöä sekä mieltä! Tunti treenataan kovalla intensiteetillä ja Bootcamp onkin yksi kovimmista tunneista. Tunnilla käytetään monipuolisesti eri välineitä sekä omaa kehoa. Tule nauttimaan aimo annos epämukavuusaluetta!

Hatha Yoga
Hatha-jooga on vartalon ja mielen rauhoittava tunti. Tunnilla keskitytään hengitykseen, tietoisuuteen, kehon kuunteluun ja rentoutumiseen. Hyvä vastapaino lihastreenille! Tunti sopii kaiken tasoisille. Tunti englannin kielellä.

Hatha is a potent alignment-oriented practice that emphasizes the forms and actions within yoga postures. Traditional asanas are held in accurate alignment. Emphasis is placed on core strength, flexibility and balance as well as concentration, breath control and overall wellbeing. This class is based on physical postures (asanas), various breathing techniques, mindfulness and listening to the body. Class is suitable for all levels.

Kahvakuula 45
Kahvakuulatreeni kehittää koordinaatiota, voimaa ja tasapainoa. Tunnilla treenataan toiminnallisin ottein koko kropan voimaa unohtamatta
sykkeen kohotuksia ja liikkuvuutta.

Kehonhuolto
Liikkuvuutta lisäävä, keskivartalon syviä lihaksia vahvistava kehoa huoltava tunti. Loppurentoutus.

Keskivartalo 30
Keskitytään keskivartaloon ja tukilihaksiin. Vatsalihakset, syvät lihakset ja selkälihakset voimistuvat ja liikkuvuutesikin paranee. Voit itse säädellä treenin rankkuusastetta, joten se on hyvä harjoitus jokaiselle.

Lavis
Lavis-lavatanssijumppa on uusi ja hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri tanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta omat tähtihetkensä.

Pump
Tehokas lihaskuntoharjoitus levytangoilla ja käsipainoilla. Tunti ei sisällä liikkuvia askelsarjoja.
Sopii kaikille.

RVP *reisi-vatsa-pakara*

Reisi-, vatsa- ja pakaralihaksiin keskittyvä tunti. Tunnilla liikkeet
tehdään pääasiassa oman kehon painolla. Tunti sopii kaikille!

Sisäpyöräily 45
Sisäpyöräily 45 on tehokas aerobinen treeni, jonka kulmakiviä ovat pyörän vastus, musiikin rytmi ja jalkojen sekä keskivartalon työ.
Laji sopii kaiken kuntoisille ja –kokoisille, sillä tunnin rasittavuutta voi helposti itse säädellä pyörän vastuksen avulla. Hien saa kuitenkin takuuvarmasti päälle, ilman nivelien kuormitusta.              

Sisäpyöräily
Erittäin tehokas kestävyyskuntoa kasvattava tunti. Tunnin intesiteetti on raskas ja sisältää pidempiä työosuuksia. Työosuuksien jälkeen seuraa aina lyhyt palauttelujakso. Tunti sopii kaikille ja tarvittaessa tunnin alussa lyhyt laiteopastus.

Yogafunc
Yogafunc treeni on tehokas ja monipuolinen joogatunti, joka ohjataan musiikkiin. Tunnin liikkeet ja sarjat perustuvat astangajoogaan, mutta tunnilla käytetään myös funktionaalisen treenin liikkeitä, esimerkiksi keskivartalon ja ylävartalon osiossa (ei 45min). Jooga-asanoiden ja -liikkumisen lisäksi yksi tärkeimmistä elementeistä on hyvä musiikki ja ilo. Tunti soveltuu kaiken tasoisille ja hyvin myös osaksi voimaharjoittelua!

Beast Strong 1krs

Circuit
Circuit on kiertoharjoittelutunti, jossa kuormitetaan sekä lihaksia, että sydän- ja verenkiertoelimistöä. Tunnilla käytetään monipuolisesti erilaisia välineitä (painoja, kuulaa yms.) sekä kehon omaa painoa. Tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille!

Mobbailu (liikkuvuustunti)

Liikkuvuusharjoitteiden avulla voidaan parantaa omaa kokonaisvaltaista suoritustaan niin toiminnallisessa harjoittelussa, kuin muissakin
urheilulajeissa. Liikkuvuustunnilla käytämme palloja, kuminauhoja, rullia sekä muita apuvälineitä lihaskireyksien poistamiseksi sekä
liikkuvuuden parantamiseksi. Tunnilla ei tarvita omia välineitä, mutta voit ottaa mukaan pallon tai rullan, jos omistat sellaisen. Tervetuloa
kehittämään omaa liikkuvuuttasi, jotta voit nostaa turvallisemmin tangolla tehtäviä liikkeitä sekä suorittaa kehonpainoliikkeitä.

Painonnosto
Tunnilla perehdytään painonnoston perusteisiin (tempaus, työntö) ja tehdään erilaisia tekniikkaharjoitteita sekä yksinkertaisia voimaharjoituksia (kyykyt, punnerrukset ja maastaveto). Painonnoston harjoittelu kehittää liikkuvuutta, nopeutta, kehonhallintaa sekä voiman eri osa-alueita. Tunti on tekniikkapainotteinen ja sopii erityisen hyvin aloittelijoille ja vain vähän painonnostoa harjoitelleelle. Painonnosto sopii myös erinomaisesti oheisharjoitteluksi tukemaan muita lajeja.
Ohjaaja: Antti

Street Workout
Tee koko ympäröivästä maailmasta kuntosalisi ja heikkouksistasi vahvuudet! Street Workout -tunneilla tehdään omalla kehonpainolla suoritettavia lattiatasolla ja tangolla tehtäviä harjoitteita, jotka parantavat kehonhallintaa, kiristävät rasvaa ja kasvattavat voimaa sekä lihasmassaa. Tunnit koostuvat taitoharjoittelusta, jotka parantavat liikkuvuutta ja valmistavat vaativiin taitoihin, kuten käsilläseisontaan tai nojavaakaan. Taitoharjoitteluosion jälkeen kehitetään perusharjoitteita, kuten leuanvetoa, dippejä, kyykkyjä ja punnerruksia. Tunnit sopivat kaikille, sillä ne koostuvat erilaisista liikevariaatioista ja -kehittelyistä, joita kaikki pystyvät tekemään oman taitotasonsa mukaisesti. Street Workout -tunnille osallistuminen ei siis edellytä, että olet telinevoimistelun maailmanmestari - hyvä asenne ja vesipullo mukana riittävät mainiosti!

Street Workout 2.0
Street Workout 2.0 on edistyneemmille harjoittelijoille, joille jo perusliikkeet, kuten leuanvedot ja dipit ovat pelkkää paperia ja mielenlujuus on timanttia kovempaa. Tunneilla harjoitellaan voimaa, räjähtävyyttä, liikkuvuutta, koordinaatiota, mielenlujuutta ja keskivartalon hallintaa. Tavoitteena on oppia myös vaativampia liikkeitä ja liikeyhdistelmiä, kuten ihmislippua, vaakavariaatioita, muscle upia, käsilläseisontaa ja pistoolikyykkyjä.

Toiminnallinen Kiertoharjoittelu
Koko kehon vahvistamista erilaisin keinoin, harjoituksin ja apuvälinein, jotta se toimii paremmin. Harjoittelu kehittää samanaikaisesti sekä lihaskuntoa että kestävyyskuntoa. Tunnilla käytetään esim. kehonpainoa, kahvakuulaa, kuntopalloja ja muita välineitä. Tunti sopii kaiken kuntoisille.

Basic WOD
Basic WOD (Workout Of the Day) sopii vasta-alkajille ja niille, joilla on ollut pidempi tauko harjoittelusta. Treeniohjelmat ovat hieman helpompia kuin WODissa ja liikkeiden suoritustekniikoita harjoitellaan askel kerrallaan. Tunnit koostuvat ohjelmoinnista, jota esimerkiksi MMA-taistelijat, Navy sealsit ja voimistelijat käyttävät omissa harjoituksissaan. Basic WOD sopii silti kaikille: tehdyt harjoitteet ja niiden intensiteetti ovat skaalattavissa ja valmistavat pohjaa tulevalle harjoittelulle.

WOD
WOD (Workout Of the Day) on harjoittelua edistyneemmille treenaajille, jotka ovat jo omaksuneet perusliikkeiden suoritustekniikat. Myös omalla keholla tehtävät harjoitteet ovat hyvin hallinnassa ja aerobinen kunto kohdillaan. WOD-tunnin aikana keskitytään muutamaan voimaliikkeeseen sekä aerobista kuntoa kohottavaan harjoitteluun. Ohjelmointi on progressiivista ja lineaarista, mikä edesauttaa voimatasojen tasaista kasvua ja kehittymistä. WOD on fyysisesti ja henkisesti intensiivistä harjoittelua - ennen kaikkea tehokasta ja palkitsevaa.

WOD 2.0
WOD 2.0 on suunnattu sinulle, joka olet käynyt wodeissa yli vuoden ja liikkeet ja tekniikat ovat sinulle tuttuja. Harjoitukset ovat tunnilla raskaampia ja haastavimpia, kun perus WODissa.

SENIOREIDEN omat tunnit:

SENIORIT Kiertoharjoittelu
ma klo 10-11 1krs (Beast Strong)
Koko kehon vahvistamista kehonpainoa ja eri välineitä apuna käyttäen. Harjoittelu on tehokasta ja hauskaa. Sopii kaiken kuntoisille.

SENIORIT Sulkapallo
ke klo 9-10 1krs (kenttä 2)
Oma maila mukaan jos löytyy.

SENIORIT Kehonhuolto
pe klo 10-11 2krs (ryhmäliikuntasali)

Liikkuvuutta lisäävä, keskivartalon syviä lihaksia vahvistava kehoa huoltava tunti. Loppurentoutus.