Ryhmäliikunta 2krs, päivitetty 18.7.2018

Keskivartalo 30
Keskitytään keskivartaloon ja tukilihaksiin. Vatsalihakset, syvät lihakset ja selkälihakset voimistuvat ja liikkuvuutesikin paranee. Voit itse säädellä treenin rankkuusastetta, joten se on hyvä harjoitus jokaiselle.

Lavis-Lavatanssijumppa
Lavis-lavatanssijumppa on uusi ja hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri tanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta omat tähtihetkensä.

Reisi-Vatsa-Pakara

Reisi-, vatsa- ja pakaralihaksiin keskittyvä tunti. Tunnilla liikkeet

tehdään pääasiassa oman kehon painolla. Tunti sopii kaikille!

Rento Sisäpyöräily

Sisäpyöräily on hauskaa ja turvallista. Tunnilla poljetaan musiikin tahdissa ja ohjaajan opastuksella, eri vastuksia ja nopeuksia hyväksi käyttäen. Tunnin aikana tutustutaan pyöräilytekniikkaan, pyörän säätöihin ja ajoasentoon. Palauttava ja aloittelijat!

Rullaus&Huolto

Kuvaus tulossa.

Sisäpyöräily 45
Sisäpyöräily 45 on tehokas aerobinen treeni, jonka kulmakiviä ovat pyörän vastus, musiikin rytmi ja jalkojen sekä keskivartalon työ.
Laji sopii kaiken kuntoisille ja –kokoisille, sillä tunnin rasittavuutta voi helposti itse säädellä pyörän vastuksen avulla. Hien saa kuitenkin takuuvarmasti päälle, ilman nivelien kuormitusta.              

Sisäpyöräily
Erittäin tehokas kestävyyskuntoa kasvattava tunti. Tunnin intesiteetti on raskas ja sisältää pidempiä työosuuksia. Työosuuksien jälkeen seuraa aina lyhyt palauttelujakso. Tunti sopii kaikille ja tarvittaessa tunnin alussa lyhyt laiteopastus.

YOGAFUNC
Yogafunc treeni on tehokas ja monipuolinen joogatunti, joka ohjataan musiikkiin. Tunnin liikkeet ja sarjat perustuvat astangajoogaan, mutta tunnilla käytetään myös funktionaalisen treenin liikkeitä, esimerkiksi keskivartalon ja ylävartalon osiossa (ei 45min). Jooga-asanoiden ja -liikkumisen lisäksi yksi tärkeimmistä elementeistä on hyvä musiikki ja ilo. Tunti soveltuu kaiken tasoisille ja hyvin myös osaksi voimaharjoittelua!



Beast Strong 1krs

Painonnosto

Tunnilla perehdytään painonnoston perusteisiin (tempaus, työntö) ja tehdään erilaisia tekniikkaharjoitteita sekä yksinkertaisia voimaharjoituksia (kyykyt, punnerrukset ja maastaveto). Painonnoston harjoittelu kehittää liikkuvuutta, nopeutta, kehonhallintaa sekä voiman eri osa-alueita. Tunti on tekniikkapainotteinen ja sopii erityisen hyvin aloittelijoille ja vain vähän painonnostoa harjoitelleelle. Painonnosto sopii myös erinomaisesti oheisharjoitteluksi tukemaan muita lajeja.

Street Workout
Tee koko ympäröivästä maailmasta kuntosalisi ja heikkouksistasi vahvuudet! Street Workout -tunneilla tehdään omalla kehonpainolla suoritettavia lattiatasolla ja tangolla tehtäviä harjoitteita, jotka parantavat kehonhallintaa, kiristävät rasvaa ja kasvattavat voimaa sekä lihasmassaa. Tunnit koostuvat taitoharjoittelusta, jotka parantavat liikkuvuutta ja valmistavat vaativiin taitoihin, kuten käsilläseisontaan tai nojavaakaan. Taitoharjoitteluosion jälkeen kehitetään perusharjoitteita, kuten leuanvetoa, dippejä, kyykkyjä ja punnerruksia. Tunnit sopivat kaikille, sillä ne koostuvat erilaisista liikevariaatioista ja -kehittelyistä, joita kaikki pystyvät tekemään oman taitotasonsa mukaisesti. Street Workout -tunnille osallistuminen ei siis edellytä, että olet telinevoimistelun maailmanmestari - hyvä asenne ja vesipullo mukana riittävät mainiosti!

Toiminnallinen Kiertoharjoittelu
Koko kehon vahvistamista erilaisin keinoin, harjoituksin ja apuvälinein, jotta se toimii paremmin. Harjoittelu kehittää samanaikaisesti sekä lihaskuntoa että kestävyyskuntoa. Tunnilla käytetään esim. kehonpainoa, kahvakuulaa, kuntopalloja ja muita välineitä. Tunti sopii kaiken kuntoisille.

Toiminnallinen Treeni

Alkuun teemme monipuolisen alkulämmittelyn, jossa nostetaan sykettä, sekä harjoitetaan liikkuvuutta. Käymme läpi kahvakuula tekniikat ja kehonpainoliikkeet, joita käytämme liikepatterneissa. Tunnilla kehitetään voimaa, tasapainoa, kehonhallintaa, liikuvuutta sekä vahvistetaan keskivartaloa. Näillä harjoitteilla parannetaan mm. toimintakykyä ja vähennetään loukkaantumis riskejä. Tunti sopii kaikille!

WOD



SENIOREIDEN omat tunnit:

SENIORIT Kiertoharjoittelu
ma klo 10-11 1krs (Beast Strong)
Hikeä, tsemppiä ja sykettä tarjoilee seniori-ikäisille suunnattu kiertoharjoittelutunti. Tunnilla on vaihtelevia pisteitä, joilla harjoitetaan koko kehoa toimimaan tehokkaasti. Tunti parantaa lihaskuntoa, vahvistaa sydäntä, verenkiertoelimistöä sekä harjoittaa kehonhallintaa. Tunti sopii kaikille!

SEINOIREDEN Teematunti

Teemat vaihtelevat tunneilla pääset kokeileemaan erillaisia lajeja. Teemasta ilmoitetaan aina etukäteen.

 SENIORIT Kehonhuolto

pe klo 10-11 2krs (ryhmäliikuntasali)

Kehon huoltaminen on tärkeää. Tunnilla vetreytetään ryhtiä, harjoitetaan syviä lihaksia, tasapainoa sekä liikkuvuutta. Loppuun rentoutus

Teematunti

Teemat vaihtelevat tunneilla pääset kokeileemaan erillaisia lajeja. Teemasta ilmoitetaan aina etukäteen. Tila vaihtelee teeman mukaan.